Pages

Monday 14 April 2014

Cikgu/Ustazah ??

Assalamualaikum


Bismillahirrahmanirrahim

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Eh, asal cikgu?? cikgu maton?? ustazah?? hahaha. yeay! Alhamdullilah~ Rezeki aku lagi. Kini aku mengajar mengaji budak-II transit plus budak 6 tahun. Iye. Aku kini cikgu. Wow! Rase tak layak pulak utk gelaran itu. Ie. Sangat. Tak layak. hm. Aku hanya berkelayakan STPM. Mengajar kelas agama??? hahaha. Mesti korang gelak. (⌣̩̩́_⌣̩̩̀)

Walau macam mana pun. Banyak yg aku belajar disini. Ops ! lupa nak bagi tahu. Aku kerja di TADIKA & TASKA LEMBAH PERMAI  Kat mana?? Cari lah cikgu Google. Dia ada jawapan nya. hehe. Kat tadika ini banyak yg aku belajar. Macam2 gelagat budak yg aku jumpa. Yg nakal. Yg terlebih aktif. Yg pendiam. Yg... segala Yg lah yg ada. hahaha. Sabar??? iye. kesabaran. Itu lah yg perlu ada dalam diri seorang manusia yg bergelar CIKGU. 




Kini aku faham kenapa bila aku cakap aku nak jadi guru tadika org akan cakap "Dari jadi cikgu tadika lebih baik kamu jadi cikgu sekolah menengah atau sekolah rendah" Iye. Aku faham kini. Kanak-II mereka insan yg tak kenal lagi erti dunia ini. Erti sebuah kehidupan ini. Yg mana dosa yg mana pahal. Mereka terlalu bersih utk di kotori. Aku tak faham kenapa masih ada kisah zaman sekarang ttg dera kanak-II sedang kan mereka tak tahu apa yg mereka buat. Mereka lah yg akan menceriakan kita. Membuat kita lupa akan masalah. Walau kadang2 mereka membuat kita marah. Pada aku mereka nak bagi pahala pada aku. 


"Pelajar yg nakal itu lah yg memberi kita pahala'

Iye aku faham maksud itu. Aku cuba bersabar. Aku cuba untuk tak pukul. Aku cuba untuk tak main tangan dgn mereka. hahaha. Aku just teringat agak nya dulu waktu aku kecik2 macam nih lah nakal aku kan. haha. Entah2 lagi teruk. Nakal tuh hanya Allah yg tahu. hahaha.

Aku anggap ini adalah pengalaman aku untuk melangkah ke arah pendidikan. Sebagai CIKGU !  Iye aku harap aku dapat gelaran yg di iktiraf suatu hari nanti. Insya Allah. AMIN !Ayah nak sangat aku jadi cikgu. hahaha. Insya Allah. 


Hey si anak kecil.
Seandai nya kau tahu betapa perit nya hidup ini. Betapa pahit nya hidup ini seandai nya kau salah memilih jalan keluar. Sakit nya sangat lah perit. Seandai nya kau tahu bahawa hidup ini banyak liku yg perlu kau hadapi. Pasti kau akan pilih untuk kekal di alam kanak-II. Kerana zaman kanak-II kau tak perlu fikir ttg dunia. Iye. 

*aku cuba download vedio utk suasana tadikan aku ketika rehat. Tapi fail*

Yeay ! aku ada satu lagi cerita nak story dengan korang untuk post yg seterus nya even korang tak nak tahu atau tak nak bace lantak lah. aku kisah?
k Bye.

Assalamualaikum. 

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

0 comments:

Post a Comment

 

Template by Blogger Candy